2015. október 18., vasárnap

7. Fejezet

Amint beértünk, megjelent mellettem Shanxi.
- Kérem, jöjjön! Száraz ruhára van szüksége.- mosolygott. Lokinak pedig egy új gatyára. Legalább is ez volt az első gondolat, ami az eszembe jutott.
Beterelt a fürdőbe és adott egy törölközőt.
- Rögtön hozok önnek ruhát.- azzal elviharzott
Én nem is zavartattam magam. Pillanatok alatt bedobtam magam a gigászi kádba és élveztem a forró fürdőt. közben körülnéztem a barnába és karamellbe öltöztetett fürdőben. Elég tágas kecó.
Mikor már félálomban voltam, Shanxi visszatért kedvenc lila és fekete mintás ruhámmal. gyorsan felöltöztem és kicsámpáztam a hallba. Loki már ott ült és hála az égnek nadrágot is cserélt. Az újságokat olvasgatta. De meg kell jegyeznem, nem éppen kedves módon. Majdnem szétkapta  lapokat.
Közelebb mentem hozzá, mert kíváncsi voltam, hogy mi húzta fel ennyire. Felvettem a földről egy megcincált napilapot és olvasni kezdtem. A cím magáért beszélt:

" Botrányba fulladt Shainina királyi esküvője!"

Személy szerint mosolyogva gondoltam vissza az esküvőre. Bár én sosem vágytam ennyi cicomára, meg nemességre és egyebek, főleg nem ekkora beégésre, Lokinál jobb férjet kívánni sem tudtam volna. Minden hibája ellenére nagyon kedvelem. Amióta összeszedett a hegyen, sokkal fontosabb nekem, mint bárki a világon.
Visszanéztem az újságra, majd a férjemre, aki egy cseppet nagyon aggodalmas képet vágott. Rátettem a vállára a kezem.
- Ne izgulj, Loki! Biztosan nem csámcsognak rajta olyan sokáig.- próbáltam bátorítani
- Nem izgulok. Ennek csak egy évet tippelek.- megráztam a fejem. Utálom, ha Loki pesszimistán gondolkodik. De ahogy a mi szerencsénket ismerem lesz jobb is. Mondjuk ezt nem mertem hangosan kimondani, mert volt egy olyan érzésem, hogy Loki is tisztában vele.
Ekkor egy szolgáló sietett le a hatalmas lépcsőn, ami a bejárattal szemben volt, de nekem eddig fel sem tűnt.
- Királyom, Királyném!- mindegyikőnk előtt jó mélyen meghajolt.- Készen áll a lakosztályuk. Kérem bocsássák meg, hogy várniuk kellett!
- Semmi baj, Graw. Köszönjük.- mondta Loki, majd felém nyújtotta a kezét.
Amikor meg akartam fogni, a férjem védekezőn elfordította a fejét.
durcásan visszahúztam a kezem és elindultam a szolgáló után. Loki egy darabig csak bambult, majd morogva utánunk jött.
Graw megállt egy hatalmas ajtó előtt. Többször is meghajolt, mint kellett volna, aztán majdnem, hogy futva távozott.

****

Loki benyitott és halkan morogni kezdett.
- Ez csak egy ágy. Itt nem tudnak elszámolni kettőig?
Triana Loki mellé lépet, majd felsandított a férjére, aztán az ágyra. Megint a férjére és megint az ágyra.
- Loki, melyikőnk alszik a földön?
- Senki sem.
- De ez EGY darab BAZINAGY ágy.- érvelt Triana.
A király az ágyhoz lépett, majd három hosszú nyakpárnával elfelezte.
- Melyik oldalon alszol?
- Bal.- válaszolt a lány, majd halkan hozzátette:- Ha már amúgy is balfék vagyok.
A fennmaradó időt azzal töltötték, hogy elolvastak minden olyan szennyet, ami az esküvővel foglalkozott. Triana néhol nem tudta visszafogni a nevetést, de Lokin látszott, hogy nem élvezi a dolgot.
- Mi az?- kérdezte Triana visszafogva egy kacajt.
- Szegény anyám, ha ezt meglátja, betegre aggódja magát az országért.
- Nem lesz gond! Megoldjuk! Te okos vagy, én meg segítek neked, amiben csak tudok és összehozzuk!
- Attól félek én is...- motyogta Loki, majd felkelt az ágyról és az íróasztalhoz ült.
A lány egy ideig hagyta, hogy férje tegye a dolgát, de kis idő múlva elunta magát és a férjéhez lépett.
- Levelet írok.- válaszolt a király a fel sem tett kérdésre.
- Kinek?
- Egy olyan személynek, aki most az ország déli határait ellenőrzi.
- Értem.- Triana úgy sejtette, valami tábornok lehet a címzett, ezért nem is firtatta, vajon mit tartalmaz az iromány. - Megvárjalak?
- Nem kell. Egy kisebb regényt fogok írni.
Triana vállat rántott, majd egy takarót terített férje vállára. Belebújt a pizsamájába és pillanatok alatt elnyomta az álom.
Másnap reggel valami dobogó hangra ébredt. A szemei kipattantak.
Nem hogy nem a saját térfelén, de még csak nem is az ágyon feküdt.
Loki mosolyogva nézet a mellkasán fekvő lányt és simogatta a fejét.
- Mi a magasságost keresek rajtad?- kérdezte Triana álmos, rekedtes hangon, de rákvörösen. Simán meg tudta számolni, hogy Loki hasán jelenleg hány kocka van. De valahogy tetszett neki az a szokás, hogy Loki hanyagolja a pólót alvásnál...
- Jótól kérdezed. Hajnali háromkor arra ébredtem, hogy a bordáim közé könyökölsz, utána rám fekszel. Még kérded?
- Őőhm... Hát az... izé... jó reggelt?
- Neked is, királyném.
Halkan kopogtak az ajtón.
- Bújj be!- kiabált ki Loki és magához szorította a lányt, hogy még véletlenül se tudjon lekászálódni róla.
Shanxi nagy hévvel nyitott be, de amint meglátta az ágyban fekvő párocskát, a lendülete egyből elfogyott. Egy teljes percig bámulta a királyt és a királynőt, majd rákvörös arccal megfordult és bocsánatkérések közepedte kifutott a szobából.
Triana még az előzőnél is jobban elpirult.
Egy: Loki nagyon jól mutatott póló nélkül, hogy ott feküdt alatta, ezért
Kettő: Shanxi nagy valószínűséggel ARRA gondolt.
Triana felbámult a férjére, amaz meg le, rá, majd amilyen gyorsan csak lehetett, egymáson keresztülesve futottak az udvarhölgy után.
Körülbelül másfél órájukba tellett megtalálni az udvarhölgyet és elmagyarázni neki, hogy ők NEM AZT csinálták. (És ezt Loki mind félmeztelenül tette.)
Amikor is sikerült kibeszélniük magukat és a király méltóztatott felvenni egy felsőt, kimentek az étkezőbe, de inkább ebédelni, mint reggelizni.
- Nagyszerű. A szolgálók szemében Shainia leglustább királyi párosa lettünk.- motyogott Loki, miközben villájára egy nagy adag spagettit tekert fel.
- Nézd a jó oldalát... illetve... van ennek jó oldala?
- Van ám.
- Mi?- Triananak nem esett le, hogy a férje mire gondol. Kérdőn felhúzta a szemöldökét.
- Legalább rájöttem, hogy legközelebb, ha velem alszol, kénytelen vagyok felvenni egy pólót.
Triana elpirult. A szemöldöke még jobban felszaladt.
- Triana. Te nyáladzol alvás közben.
- He?- Triana pipacs piros lett, majd a férje fejére fordította a tál tartalmát és elviharzott.
- Én csak figyelmeztetni akartam...- motyogta Loki és kihúzott a hajából egy tésztát. Hallotta, ahogy a szolgálók rázkódnak és fuldokolnak a nevetéstől. Megköszörülte a torkát és felállt.- Valaki adna egy szalvétát? A feleségem leevett.
Ekkor már senki nem bírta. Hatalmas hahotázás tört ki az étkezőben. Loki nem haragudott érte, ő is együtt nevetett a szolgálókkal.
És pontosan ezt a pillanatot választotta Clavis a feltűnéshez.
- Felség? Mi történt?- kérdezte hitetlenkedve, ahogy végignézett az ételben úszó királyon.
- Megsértettem az asszonyt.- válaszolta Loki nevetve.
- Már mindent értek. Voltam már hasonló cipőben.- Motyogott Clavis. Hatalmas szerencséjére Loki ezt nem hallotta meg.- Mindegy is. Felség, jelentem, hogy elkészült az új kard.
- Nagyszerű. Rögtön megyek, csak... Érted?- mutatott a spagettire a férfi.
Clavis csak bólintott egyet, majd távozott. Útközben hallotta Triana-t füstölögni, de csak távolról. Valószínűleg a kastély egyik eldugott kis sarkában ordította ki magából a feszültséget.
Így is volt. A királyné dühösen ütötte a falat a mosdóban.
- Még hogy nyáladzom..? Mi az, hogy nyáladzom!? Triana, nyáladzol!- boxolta falat idegesen.- Ezt nem tudta volna véletlenül kiírni a kéményre? Hihetetlen ez a fickó!










1 megjegyzés:

  1. Dóri ez egyszerüen fantaztikus lett. Már nagyon vártam hogy Triana és Loki viszatérjen. Loki megérdemelte a spagetit. De ez a rész kicsit rövid lett. Már alig várom a kövi részt
    Ölel Allison!!!!!
    R.

    VálaszTörlés